5 trucuri pentru a evita să iei o răceală

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Sezonul rece aduce cu sine valuri de gripă și de răceală deosebit de virulente, care-ți pot îngreuna viața de zi cu zi. Variațiile bruște ale temperaturii te obligă, inevitabil, să ai de-a face cu senzații de oboseală, epuizare, dureri răspândite sau tuse. Cu toate acestea, ține cont că modul în care te alimentezi și ai grijă de tine ajută corpul să se apere mai bine împotriva virusurilor și bacteriilor.

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/cold-comfort-cover-cute-266679/

Când organismul începe să se adapteze diferitelor situații climatice, de fapt, sistemul imunitar reacționează pentru a se proteja. Această activitate suplimentară a sistemului imunitar necesită o contribuție mai mare din partea ta, prin alimente și mici strategii zilnice.

Poți susține sistemul imunitar cu aceste 5 remedii simple și eficiente:

Acoperă nasul, gura și gâtul

Scopul este să încălzești fluxul de sânge în stațiile imune (primul bloc defensiv). Folosește eșarfe sau pulovere cu guler înalt pentru a încălzi aerul pe care-l respiri.

Menține înaltă temperatura corpului prin alimente

Căldura este ucigașul virusurilor și a bacteriilor, motiv pentru care organismul se apără împotriva acestora. Cum faci asta? Simplu:

  • adaugă ardei iute în diverse feluri de mâncare, pentru că, datorită puterii sale termogene, ajută la încălzirea organismului și favorizează creșterea secreției nazale;
  • mănâncă supe calde, pentru a crește căldura internă;
  • bea ceaiuri, infuzii sau amestec de apă, lămâie, miere și ghimbir pentru că îți oferă un impuls energetic, dezinfectează și calmează gâtul.

Ai grijă de igiena ta

Infecția apare prin aer. Prin tuse sau strănut se elimină picături foarte mici de salivă ce pot conține virusul, care la rândul lui, poate fi inhalat. În plus, virusul poate supraviețui până la 48 de ore pe o suprafață, astfel încât, dacă atingi obiecte pe care s-au depus picături de salivă, acestea pot provoca infecția. Din acest motiv, respectarea regulilor corecte de igienă poate ajuta la prevenirea răcelii sau a gripei.

Evită stresul

Studiile arată că stresul îți împiedică, aproape total, capacitatea de a rămâne sănătos, mai ales în perioadele reci. Ca atare, fă orice pentru a combate stresul dacă vrei să ții și germenii la distanță. Spre exemplu, într-o cameră bine aerisită, așază-te cu picioarele încrucișate pe covor sau în pat. Pune o mână pe piept și una pe abdomen, inspiră timp de 6-8 secunde, mai întâi umflând pieptul și apoi abdomenul și expiră timp de 8-10 secunde, mai întâi dezumflând abdomenul și apoi pieptul. Această respirație este utilă pentru ameliorarea tensiunilor emoționale și a stresului, ceea ce contribuie la întărirea sistemului imunitar.

Integrează probiotice și vitamine în alimentația ta

În special, în perioadele cu temperaturi scăzute, pentru a preveni răceala și gripa contagioasă, suplimentele naturale pentru tine și familia ta au o importanță deosebită. Probioticele dar și vitamina C și D cresc eficiența sistemului imunitar. Luate, de obicei, la micul dejun sunt o modalitate bună de a stimula organismul.

Alte sfaturi utile …

Bea multe lichide – apa este esențială pentru că elimină toxinele și hidratează organismul. Bea, cel puțin, doi litri pe zi pentru a introduce ceea ce a pierdut prin transpirație.

Odihnește-te corespunzător – atunci când dormi constant opt ​​ore pe noapte, corpul tău are șansa să reînnoiască celulele și să întărească sistemul imunitar. Acest lucru este foarte important dacă vrei să previi răcelile și gripa.

Fă mișcare – încearcă să faci, în mod regulat, activități fizice; acestea ajută la dezvoltarea sistemului imunitar și îl fac rezistent la virusuri și bacterii. 

Așadar, paza bună trece primejdia rea. Urmează aceste trucuri simple pentru a ține departe de tine răceala și gripa.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *