6 moduri prin care putem ține la distanță răceala și gripa

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Pe măsură ce zilele devin mai scurte, iar temperaturile încep să scadă simțitor, una dintre principalele noastre griji este aceea de a nu răci. Nu este doar grija părinților cu copii de vârstă preșcolară sau școlară, ci este o grijă colectivă, căci ținem cu toții la starea noastră de bine și la rutina de zi cu zi. Adesea, răceala și gripa ne pot ține la pat chiar și mai bine de o săptămână, așa că minunat ar fi să putem preveni aceste afecțiuni sezoniere. Persoanele care au un stil de viață echilibrat răcesc rareori, în schimb persoanele care mănâncă haotic, care au un program de somn neregulat și care sunt foarte stresate trec prin cel puțin trei episoade de gripă sau răceală pe an, episoade în care simptomele sunt destul de supărătoare.

Iată, așadar, câteva modalități prin care puteți ține la distanță răceala și gripa:

Gestionați stresul din viața voastră.

Stresul cronic poate duce la multiple probleme de sănătate, iar oamenii de știință explorează modul în care stresul continuu influențează sistemul imunitar. Pe de altă parte, gândirea pozitivă și atitudinea relaxată stimulează sistemul imunitar. Prin urmare, este necesar să creem echilibru în viața noastră, astfel încât să putem gestiona provocările.

Faceți exerciții fizice moderate.

Știm cât de benefic este să facem exerciții fizice în mod regulat, iar un alt motiv este acela că ne vom îmbunătăți funcția imunitară. Exercițiile fizice moderate cresc activitatea unui tip de celule albe din sânge care atacă virușii. Prin susținerea unei bune circulații, exercițiile fizice permit celulelor și substanțelor sistemului imunitar să se deplaseze în corp.

Nu vă temeți de frig.          

Cu toții am fost sfătuiți la un moment dat – mai ales în copilărie – să nu ieșim afară iarna, deoarece vom răci. Este adevărat – răcelile sunt mai răspândite în lunile de iarnă, deoarece aerul mai uscat permite picăturilor de apă care transportă germeni să se deplaseze mai ușor. Cele mai frecvente virusuri de răceală supraviețuiesc și mai bine atunci când umiditatea este scăzută. Atunci când este frig afară, mulți dintre noi petrecem mai mult timp în interior, ceea ce sporește șansele de a ne contamina cu microbii altcuiva. Pe de altă parte, participarea la sporturi de iarnă, cum ar fi schi alpin, ne oferă posibilitatea nu doar de a face mișcare, ci de a ne bucura totodată de aer liber și de a ne stimula sistemul imunitar.

Consumați mai multă apă.

În lunile uscate și reci de iarnă, corpul nostru are nevoie de o cantitate mai mare de lichide pentru a rămâne hidratat. La rândul său, sistemul imunitar necesită suficiente lichide pentru a funcționa corect. Indicat este să încercăm să consumăm zilnic 7-8 pahare cu apă.

Acoperiți golurile din dietă cu un complex de multivitamine.

O gamă largă de micronutrienți joacă un rol crucial în menținerea sănătății sistemului imunitar. De exemplu, deficiența de vitamina A este asociată cu imunitatea afectată și cu un risc crescut de boli infecțioase. La rândul său, vitamina C a fost studiată în ceea ce privește rolul său în prevenirea și tratarea răcelii obișnuite. Această vitamină poate reduce durata răcelii și poate ameliora simptomele asociate cu infecții ale căilor respiratorii superioare. De asemenea, vitamina C îndeplinește funcția antioxidantă prin care sprijină vindecarea zonelor inflamate. Multe dintre vitaminele care fac parte din complexul B sunt, de asemenea, foarte importante în susținerea unui sistem imunitar sănătos. Dacă nu consumați zilnic cel puțin 5 porții de fructe și legume, puteți comanda dintr-un megastore farmaceutic online un supliment de multivitamine care vă va asigura că obțineți nutrienții necesari în fiecare zi.

Încercați să renunțați la fumat și evitați fumul de țigară.

Fumătorii înrăiți răcesc mai frecvent și suferă simptome mai severe. Fumatul crește riscul de infecții, deoarece modifică structura căilor respiratorii și scade răspunsul imun. Dacă lucrați sau locuiți cu un fumător, acest lucru va crește riscul de a dezvolta o infecție respiratorie.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *