Cum ne întărim sistemul imunitar

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cu toţii ne dorim să nu ne mai confruntăm cu episoade de răceală şi gripă, imediat ce apar zilele reci şi umede. Starea nostră generală nu mai este foarte bună, ne simţim slăbiţi şi nu ne mai putem onora activităţile cotidiene.
Lupta cu neplăcutele răceli de sezon ar trebui începută prin a ne impune o conduită zilnică ce are rolul de a ne întări sistemul imunitar. Cu un sistem imunitar solid, nu vom mai răci ori de câte ori cineva strănută pe lângă noi şi nu vom mai fi puşi la pat de prima pală de vânt care ne prinde fără fular şi căciulă pe cap. Astfel am putea începe prin a face câteva schimbări atât la nivelul alimentaţiei, cât şi al altor obiceiuri.

Cum ne intarim sistemul imunitar

Picture 1 of 5

Alimentaţia
Pentru un sistem imunitar solid ar trebui ca din alimentaţia noastră să fie înlăturate, sau măcar reduse, grăsimile saturate, care nu ne aduc prea multe beneficii şi mărit aportul de grăsimi monosaturate şi polisaturate. Astfel, ar trebui să consumăm mai puţină carne grasă şi unt, mărind în schimb cantităţile de uleiuri naturale, carne slabă de peşte, pasăre şi vită, nuci, fasole boabe sau năut.
În meniul zilnic ar trebui să existe proteinele, care au rolul de a creea anticorpi şi de a îmbunătăţii activitatea leucocitelor. Se vor consuma carnea slabă, ouăle, produsele din soia, ciupercile.
Fructele şi legumele proaspete nu ar trebui să lipsească din meniul niciunei zi.

Mişcarea
Pentru întărirea sistemului imunitar este obligatorie efectuarea de exerciţii fizice, în special în aer liber. 30 de minute de alergare uşoară vor face minuni pentru sănătatea oricui. Dacă acest lucru este greu de realizat, atunci mersul pe jos, în ritm constant şi susţinut, are aceleaşi beneficii. Parcăm maşina mai departe de locul unde vrem să ajungem, mergem o staţie pe jos, sau pur şi simplu ne facem timp 30 de minute în fiecare seară şi plecăm la o plimbare pe străzi. Soluţii găsim!

Odihna
Lipsa somnului poate face ravagii la orice nivel al organismului uman. Fiecare ştie de câte ore de somn are nevoie pentru a se reface şi pentru a se simţi bine. Nu trebuie neglijat acest aspect. O noapte pierdută, va fi neapărat recuperată. Dacă ne confruntăm cu o calitate slabă a somnului, cu insomnii, sau cu somnul care mai rău ne oboseşte decât să ne refacă, atunci vom căuta metodele prin care ne vom asigura un somn bun. Fie schimbăm camera în care dormim, fie facem plimbări lungi pe jos înainte de culcare, renunţăm la masa de seară, descoperim cauza care ne alterează somnul, găsim modalităţi prin care rezolvăm această problemă. Un somn bun ne va reface şi ne va întări sistemul imunitar.

Buna dispoziţie şi fericirea
Sistemul nostru imunitar este influenţat de toate trăirile cu care ne confruntăm. Orice simţire negativă se va răsfrânge şi asupra rezistenţei organismului. Iar clipele de bucurie, de veselie, pline de iubire şi deschidere, clipele în care gândurile şi sufletul nostru sunt invadate de fericire, fericire generată de ceea ce ne face pe fiecare în parte să fim…bine, au un impact major asupra stării noastre generale, dar şi asupra sistemului imunitar, creând bariere în faţa factorilor ce l-ar putea zdruncina. Bucurânde-ne de tot ceea ce ne face fericiţi şi reamintindu-ne zilnic să iubim şi să îmbrăţişăm, ne vom face un bine sufletului, dar şi organismului.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *