Medicamentele din farfurie pentru afecțiunile respiratorii

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

În tratarea afecțiunilor respiratorii, de mare folos se dovedesc a fi și acele ”tratamente băbești”, dar care ajută organismul să se refacă mai repede. Despre acestea îți vom vorbi și noi, pe scurt, în continuare.

medicamente farfurie 1

Picture 1 of 5

Remedii pentru durerea în gât

Remediul clasic în acest caz este gargara de apă cu sare. Se dizolvă o lingură de sare într-un pahar cu apă caldă. Se face gargară de 3 ori pe zi, până se observă îmbunătățiri.

Cartofii rași sunt iarăși un remediu bun, indicat pentru tratarea roșului în gât. Se rad câțiva cartofi, se stropesc cu puțin spirt sau bitter suedez, se pun într-un tifon și se țin câteva minute în zona gâtului.

Scapă de tuse cu ridiche neagră

Ridichea neagră este un bun tratament ”băbesc” pentru tuse, iar efectele ei sunt cel puțin la fel de bune cu siropurile de tuse. Se ia o ridiche neagră mare și se taie în jumătate. Apoi se ia una dintre părți, se scobește în mijloc și se umple cu miere. Se lasă peste noapte la macerat, pentru a se forma un sirop. Se iau 3 lingurițe pe zi, după care nu se mai consumă nimic timp de jumătate de oră. Remediul nu este însă indicat diabeticilor.

Apa te scapă de febră

Atunci când te confrunți cu temperatură, folosește… apa. Se fac împachetări cu un cearșaf înmuiat în apă călduță, stors bine. Se stă așa 5 minute, după care repetă la nevoie operațiunea. De asemenea, oțetul este remediul casnic cel mai folosit pentru scăderea febrei. Se înmoaie șosetele în apă cu oțet sau febra cedează.

Supa de pui, cel mai bun leac

În caz de afecțiuni respiratorii, cel mai bun remediu este supa de pui. Aceasta este o sursă bună de cisteină, un aminoacid ale cărui efecte au fost comparate cu cele ale unui compus prescris adesea în caz de bronşită sau alte infecţii respiratorii. În plus, supa de pui este și o bună sursă de proteine și de calciu, așa că ai toate motivele să o consumi.

Iaurtul și chifirul conțin probiotice, cu acţiune benefică în imunitate, iar citricele sunt aliatul tău atunci când vine vorba de o sursă naturală de vitamina C. Dacă mai vrei și alte surse de vitamina C, poți consuma ardei roşii, gogoşari, varză (albă şi roşie) sau cătina.

Acizii Omega-3 au acțiune antiinflamatoare

Acizii grași Omega-3 au o mulțime de beneficii, dintre care enumerăm și faptul că au acțiune antiinflamatoare și susțin sistemul imunitar. Usturoiul și ceapa, cele două alimente care dau gust bun aproape oricărui preparat te scapă de afecțiuile respiratorii prin faptul că ele conțin compuși cu acțiune antimicrobiană precum alicina.

Un alt remediu ”din farfurie” care te poate ajuta este și ghimbirul, cu a sa acțiune antitusivă, iar mierea este cunoscută pentru acțiunea sa  antiseptică, antioxidantă și antibacteriană, având efecte benefice în cazul gâtului iritat.

Beta-glucanul din ciuperci întărește imunitatea și fortifică organismul, iar nucile sunt bogate în zinc, un mineral care susține sistemul imunitar, reducând durata răcelii sau a gripei. Alte surse de zinc mai sunt și ficatul, fasolea uscată, stridiile, soia.

 

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *